K.O.O.L Outlets Försäljnings­villkor

Villkor

§1 Angivna priser är produktens totalpris inkl. moms med 25 %.

§2 Handlar du i webbshoppen eller i butik och hämtar varan själv på vårt lager i Östersund, så gäller vanlig försäljningslag, ej ångerrätt eller öppet köp.

§3 Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljnings­lagen (DHL) om du handlar på internet och använder DHL som fraktbolag. Du ska meddela K.O.O.L Outlet att du ångrar dig inom 14 dagar. Ångerrätten på 14 dagar gäller från dagen du tar emot varan och återigen får information om din ångerrätt. Du kan ångra dig utan att ha hämtat ut varan men du måste alltid meddela K.O.O.L Outlet. Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten. Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den. När du ångrar ett köp återbetalas allt du har betalat, utom returfrakten, till dig. När du ångrar ett köp ska du betala kostnaderna för returfrakten. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan.

§4 Reklamationsrätten omfattar alla ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns vid leverans, samt sådant som kan härledas till fabrikationsfel. I händelse av fel kontaktar ni oss på info@kooloutlet.se. Reklamationsrätten gäller 2 år från mottagandet av dina varor.

§5 För att beställa i webbshopen är konsumentverkets riktlinjer 18-årsgräns. Om du är under 18 år skall beställningen styrkas av målsman.

§6 Det innebär att din order fraktas hem till dig med vår transportör DHL. Bor du i villa så får du ta emot paketet vid tomtgränsen. Bor du i lägenhet får du ta emot paketet vid din entréport.

§7 När du tar emot din beställning besiktigar du försändelsen. Vid skada rekommenderar vi att du kontaktar transportören omedelbart och får skadan dokumenterad på fraktsedeln. Skulle det upptäckas att godset är skadat fast emballaget är helt bör skadan anmälas inom 5 arbetsdagar till transportören. Var noga med att få en skriftlig bekräftelse på skadan och ett skadenummer.

Vi ber dig att kontakta oss omedelbart för att handläggningen skall kunna ske snarast möjligt.

§8 K.O.O.L Outlet besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara ofullständig eller felexpedierad, skall reklamation ske inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vi rekommenderar att du sänder din reklamation via e-post till info@kooloutlet.se vilket påskyndar reklamationsärendet enormt mycket för båda parter.

§9 Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Vid skador på godset

Finns det synliga skador på godset måste du anmäla detta till transportören när du tar emot godset.

Vid dolda skador måste du ringa DHL inom 5 dagar och få ett skadenummer innan du kontaktar oss.

DHL når du på 0771-345 345.

Frakt

Leveranstid på en vara som inte finns på K.O.O.L Outlets centrallager är ca 6–10 veckor.

Finns varan på K.O.O.L Outlets centrallager så är leveranstiden till kund ca 5–10 arbetsdagar.

Betalningsvillkor

Betalningen sker genom Klarna. Fullständiga villkor finns i kassan.